maanantai 6. lokakuuta 2014

6/10/14

Moikka!
Tulin tänne kirjottelemaan jotain kuulumisia vaikka kuvia ei nyt oikeestaan olekaan..
Mutta kuitenkin oli niin ihanaa yks päivä tulla koulusta kotiin ja huomasin 2 isoa kirjekuorta pöydällä jotka oli mulle!! Haahaa.. voitte vaan kuvitella kuinka innoissani olin ku luin mitä ne sisältää.. SUKLAATA! Mikään ei voita suomalaista fazerin suklaata, ei mikään. Ja, koska ne tuli yllätyksenä niin olin niin ilonen koko loppu päivän :D


Viime postauksessa kehuin kuinka asiat on menny tosi hyvin täällä ja mitään sen erityisempää ei oo tapahtunut. Noin pari tuntia sen julkaisemisen jälkeen mun hostäiti soitti mulle et se sisko on kuollut. Sen sisko oli ollu edellisenä päivänä autokolarissa ja kun se oli menny sairaalaan niin sillä oli vaan käsi murtunut, joten se lähetettiin sieltä kotiin. Seuraavana päivänä se kuoli. En oo sen tarkemmin kysellyt sen kuolemasta. Hautajaiset oli viikko sen kuolemasta eli viime torstaina. Tapasin paljon ihmisiä ja muutenkin kaikki oli tosi kiinnostuneita musta ja Suomesta. Sen päivän jälkeen olin ihan puhki ku olin puhunu niin paljon kaikkien kaa ja selittäny melkeen samat asiat jokaiselle ihmiselle erikseen :D
No minkälaiset näiden hautajaiset täällä on?
Pari päivää ennen hautajaisia se ruumis oli hautajaistalossa vai mikä lienee sen paikan nimi onkaan.. siellä se arkku oli avattuna ja ruumis kauniisti meikattuna ja julkisesti nähtävillä. Mun hostäiti oli siellä melkein kokoajan.
Itse hautajaiset pidettiin kirkossa ja ennen sitä syötiin viereisessä rakennuksessa. Vieraat toi sinne ruokaa ja itse leivottuna leivoksia ja valinnanvaraa oli paljon!
Noin 45minuuttia ennen hautajaisten alkua yks mun hostäidin siskoista jotenkin menetti tajuntansa ja voi sitä muiden siskosten itkun määrää kun se makas siinä lattialla, ne oli ihan paniikissa... Ambulanssi tuli ja ne sai sen virkeeks ja syy oli vissiin alhanen verenpaine jos oikein ymmärsin. Sen ois pitäny lähtee sairaalaan, mut kieltäyty menemästä, koska se halus olla siellä hautajaisissa.
No vihdoin hautajaiset alkoi ja siinä jotkut esitti lauluesityksiä tämän kuolleen siskon lempilauluja. Sen jälkeen alkoi papin puolen tunnin pölötys... sen puhuminen teki mut niin tylsistyneeks ja väsyneeks ja oisin oikeesti voinu nukahtaa siihen penkille, koska se ei puhunu mitään järkevää.. No sit vähän virkistyin ku se lopetti puhumisen ja joku oli tehny ihanan videon tästä kuolleesta siskosta. Siinä videossa oli hauskoja kuvia sen lapsuudesta, nuoruudesta ja aikuisiästä, joka sit näytettiin isolta screeniltä. Sen jälkeen alko musiikki soimaan ja se ruumisarkku avattiin jälleen ja jokainen penkkirivi kerrallaan kävi siellä edessä katsomassa sitä ruumista ja kättelemässä pappia, joka seiso siinä arkun vieressä. Perheenjäsenet ja muut tosi läheiset hyvästeli sen viimeisenä. Sitten sen jälkeen pappi sanoi viimeiset sanat ja arkku vietiin ruumisautoon ja siitä sitten ruumis poltettavaksi.
Surullinen fiilishän siinä tottakai tuli, eikä mua todellakaan pakotettu sinne hautajaisiin, mut aikamoinen kokemus sekin oli.



Hirveesti mulla ei oo muuta kerrottavaa. Arki pyörii hienosti ja koulussa on tosi kivaa. Ilmat tosin on vaihtuneet syksyisemmäks ja uima-allaskin suljettiin. Viimeviikolla sain nauttia vielä 30asteen lämmöstä, mut nyt tällä viikolla aamut on alkanu 15asteella ja päivän aikana noussut sitten n.25 asteeseen. Tuntuu tosi kylmältä kun on tottunu niin lämpimään ilmaan.
Ainiin... Mul on ollu tosi kauan blondit hiukset ja nyt halusin, jotain vaihtelua mun hiuksiin ja menin kampaajalle. Mun hostäidin luottokampaaja oli muualla ja yritettiin löytää mulle joku ees vähän luotettava kampaaja ennen koulukuvausta. No sain ajan päivää ennen koulukuvausta. Pyysin tummempaa blondia ja näytin esimerkki kuvatkin. Kuitenkin värjäys meni ehkä vähän pieleen, koska väristä tuli ruskea eli tummempi mitä halusin. Hiusten leikkaukseen tosin oon tosi tyytyväinen. En tiiä tuunko enään olemaan blondi, yritän totutella mun ''uusiin hiuksiin'' ja pikku hiljaa alan tykkää näistä enemmän ja enemmän.



- Rexu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti