sunnuntai 19. lokakuuta 2014

Fall Break

Moikka!
nyt oon ollu täällä jo vähän yli 2 kuukautta ja aika on menny ihan tajuttoman nopeesti. Tällä viikolla mulla oli syysloma joka oli vaan pidennetty viikonloppu eli torstai ja perjantai vapaata koulusta. Meijän piti lähtee jonnekin vähän pidemmälle, mut unohdettiin allekirjotuttaa lupalaput, jotka tarviin yli yhden yön reissuille.
Koulussa tällä viikolla oli win-win-week, jossa kolmena päivänä meillä oli teemat ja joka päivä kerättiin rahaa syöpäsäätiölle. Maanantaina kaikki laitto bootsit jalkaan, tiistaina camo-teema eli toisin sanoen metsästysvaatteet, nimittäin täällä se on ihan tyylikästä pukeutuu siihen kuosiin ja keskiviikkona piti pukea jotain vaaleanpunaista. Joka päivä oli tarkotus, että jokainen oppilas lahjoittaa 1 dollarin vähintään ja vanhemmat ja isovanhemmat saivat osallistua myös tähän keräykseen. Tavoitteena oli kerätä kolmen päivän aikana 1000 dollaria. No mitä sitten jos saavutetaan tavoite? koulun rehtorille annettiin 3 vaihtoehtoa, joista sen pitää valita yksi jos tavoite saavutetaan. 1. Ajaa päänsä kaljuksi, 2. Se teipataan seinään kiinni tai 3. Se ottaa oikean tatuoinnin. Kaikkien yllätykseksi se valitsi kolmannen vaihtoehdon ja no tietenkin tavoitteeseenn päästi ja no ylikin tavoitteen, joten saa nyt nähdä..

Alla oleva kuva otettu tiistaina, jossa on minä, Shelby ja meijän 2 opettajaa. Mä en tiiä miks mut täällä päin ''duck face'' ilme on jotenkin niin hauska juttu :D





































Koulupäivät vierähti tosi nopeesti ja vihdoinkin oli ansaittu syysloma. Torstaina mentiin Oklahoma Cityyn, jossa mentiin tosi isoon kauppakeskukseen. Mul oli tarkotuksena löytää syyskengät ja palauttaa yks netistä tilattu takki. Siellä vierähti melkeen koko päivä ja illalla menin sitten akroilemaan. En oo tainnut täällä blogin puolella mainita, mutta pelkän akroilun lisäks halusin vähän jotain muutakin ja, koska paikka missä käyn niin siellä on trampoliinivoimistelu mahdollisuus, joten nyt teen sitäkin myös. Vaihdoin myös kilparyhmään ja mul on mahdollisuus käydä kilpailemassa, mutta mietin asiaa vielä.
Perjantaina ajettiin melkein tunti semmoseen trampoliinipaikkaan. Siellä oli iso alue pelkkiä trampoliineja yhdistettynä, jossa sai tehdä mitä halusi. Toisella puolella oli kans trampoliineja yhdistettynä mut sit siel oli erilaisii pelimahdollisuuksia kuten pelata koripalloo ja polttopalloo ainakin. Ja toisella puolella oli trampoliineja, joista sai hypätä/tehdä jotain temppuja pehmustettuun monttuun. Oli kyl tosi kivaa ja haluun mennä sinne uudestaan! Harmi vaan että se on kuitenkin aika kaukana.


Lauantaina mentiin mun hostäidin siskon tyttären ''Baby Showeriin'' eli suomeksi semmoset juhlat tulevalle äidille. Mun ensimmäinen kerta tommosissa juhlissa, mut tykkäsin paljon, koska tapasin taas paljon ihmisiä ja sit ku ne pidettiin vielä ulkona niin sää suosi todellakin. Oli ihanan lämmintä ja aurinko paisto. Tuntuu oudolta, että miten lokakuun puolessa välissä voi olla hellettä? No Oklahoma on kuitenkin tunnettu suurista säävaihteluista, että ihan normaalia, että seuraavalla viikolla ollaan pakkasen puolella (toivottavasti ei).
Ruokaa oli paljon erilaisia vaihtoehtoja. Harmi vaan, että unohdin ottaa kakuista kuvan ennen kun niitä alettiin syömään, koska sitku sain kakkupalan lautaselle niin se näytti epämääräseltä mössöltä, joten ulkonäkö ei kertonu kuinka hyvää se kakku olikaan :D



Siellä oli pidettiin muutamat tietovisat ja voitin yhden pelkästään arvaamalla (JEE!), joten sain yllätyspussin, jossa oli superhyvän hajunen suihkugeeli.



Lähtiessä saatiin vielä pikkuset lahjat mukaamme.





Ja no mun sunnuntai päivä menee ihan samalla rutiinilla. Eli aamukirkko, syömään johonkin ravintolaan, muutama tunti kotona olemista vaan ja illaks taas kirkkoon. En kyllä tykkää oikeestaan tästä 3 kertaa viikossa kirkossa ravaamisesta ja ollaan siellä aina 1 - 2 tuntia, mutta valitettavasti mulle ei anneta muita vaihtoehtoja.
Kerran autossa mun host-isä sano, että nyt kun totun täällä käymään kirkossa niin alan varmaankin käymään myös Suomessa. Vastasin, että tuskimpa tulen käymään. Hän sanoi, että rukoilee mun puolesta, että käyn ja alko vielä ihan tosissaan saarnaamaan mulle kuinka Jumala tulee vielä tänne maanpäälle hakemaan mua ja mä sanoin tarjoovani sitten sille Jumalalle kahvit ja pullat. Se nauro mun jutulle, mut alko saarnaamaan vielä enemmän... Joskus on vähän ärsyttävää näitten tosi vahva uskollisuus, mutta minkä mä sille mahdan kun en oo tottunut tälläseen. Kuitenkin tykkään tosi paljon olla täällä, tuun toimeen kaikkien kaa ja mul on tosi hyvä isäntäperhe. :)

- Rexu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti